Новости Политика

У НОВОМОСКОВСЬКУ ЧЕРГОВИЙ СКАНДАЛ! ВЛАДА МІСТА ВИРІШИЛА ВОДОКАНАЛ ПЕРЕДАТИ У ПРИВАТНІ РУКИ

Поки в Україні йде повномаштабна війна з російським агресором, міський голова Сергій Рєзнік та його кримінальне оточення, так би мовити «під шумок», комунальне підприємство «Новомосковськ водоканал» хочуть передати в управління приватній компанії ТОВ «КОМСІТІ».
Тобто, Рєзнік та секретар міськради Арутюновим КП «Новомосковськ водоканал» «зливають» у приватні руки!
Як кажуть: кому війна, а кому й мати рідна! Ось для Рєзніка і Арутюнова війна в Україні з російським агресором рідніше матері стала.
Одні життя своє віддають за нашу країну, а інші в цей час намагаються дерибанити комунальну власність Новомосковська. Комунальне підприємство-це підприємство всіх мешканців міста Новомосковськ, тобто, кожен мешканець нашого міста має хоч маленьку, але свою частку в його майні. Але хто питав у громади міста, чи згодна громада на те, щоб централізоване водопостачання та водовідведення міста здійснювала приватна компанія і щою ці послуги були у руках декілька приватних людей.  До речі, ці приватна компанія зареєстрована у смт. Меліоративне Новомосковського району, тобто, всі податки від її господарської діяльності будуть йти не до  громади Новомосковська,  а до іншої громади у Новомосковському районі.
Судячи з цього, міським можновладцям Сергій Рєзніку та Володимиру Арутюнову, які наразі керують містом та дають згоду на такі рішення, а депутаті від забороненої партії “ОПЗЖ” та ВО “Батьківщина” голосують за такі рішення, бо їм, та владі байдуже наше місто.
Чи були громадські слухання з цього питання?
Чи завершена повна інвентаризація всіх наземних та підземних актівів з централізованого водопостачання та водовідведення, яку розпочав колишній керівник КП “Місьводоканал”  Головко Олександр Михайлович при залученні німецьких фахівців з проєкту GIZ і за кошти Уряду Німеччини (правда, чи збереглися ці дані та чи продовжується ця робота зараз – невідомо)?
Чи було зроблено експертну оцінку в Торгово-промисловій палаті України всіх наземних і підземних активів міста з централізованого водопостачання та водовідведення?
Яка частка від вартості всіх цих активів буде вкладатися приватною компанією у вигляді інвестицій ? Як можна здавати в управління майно, не знаючи його реальної ринкової вартості???
Добрий господар здав би своє майно в оренду (квартиру,машину тощо), не знаючи її вартості?
Безліч запитань, але відповіді немає і не буде! Міський голова Сергій Рєзнік та секретар міськради не готові надавати відповідь яка приведе ії до кримінальної відповідальності. І тому, вони та депутаті від забороненої партії “ОПЗЖ” та ВО “Батьківщина” все роблять тішком-мішком.
На погляд громади Новомосковська – це чергова «прихватизація» останього комунального майна міста. Хочеться спитати: куди дивляться депутати Новомосковської міськради, які прийшли в раду за партійними списками своїх партій. Адже у програмах жодної з цих партій не було намірів «прихватизувати» комунальний водоканал. Замість того, щоб навести лад на підприємстві, водоканал просто «зливають» у приватні руки, при цьому як завжди прикриваючись «благом для народу». А водопостачання-це найвигідніший бізнес у світі: без усього людина може прожити. а без води ні. А якщо у цього бізнесу ще й немає конкурентів і приватна компанія стає монополістом з централізованого водопостачання та водовідведення на певній території, то це взагалі найпривабливіший бізнес, який тільки можна собі уявити. Отже, приватна компанія має намір стати монополістом з водопостачання та водовідведення у Новомосковську. Що це означає?
Розберімося. 27 квітня 2022 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Новомосковської міськради, на якому було ухвалене рішення ( це рішення оприлюднене на сайті міськради), згідно з яким приватна компанія ТОВ «КОМСІТІ» до якої має відношення скандальновідоми Денис Островський та ООО БК “Стройінвест”, які робила реконструкцію прлощі Героів і та заробила майже 140илн.грн, а зараз реконструює центральний стадіон міста ініціювала питання про необхідність передачі йому в управління комунального підприємства «Новомосковськ водоканал» , обіцяючи при цьому «надійність та безпеку експлуатації інженерних мереж та систем життєдіяльності міста».
Все нібито робиться для блага громадян, громади Новомосковська!
Як кажуть, обіцянка-цяцянка, а … Але з іншого боку: який зиск матиме приватна компанія Дениса Островського від цього?
Ми з вами добре розуміємо, що мета будь-якого приватного бізнесу – це отримання прибутку нічого не вкладуючи. На чому ж буде заробляти ці прибутки приватна компанія родом з Дніпра, якій передадуть в управління водоканал міста?
Тут треба зазначити, що КП «Новомосковськ водоканал» була і  є неприбутковим підприємством,є ліцензіатом Нацкомісії, яка встановлює тарифи на послуги з централізованого водопостачання/водовідведення для мешканців Новомосковська, при цьому в тарифи держрегулятор не закладає жодної копійки прибутку, тому що водоканал – це неприбуткове підприємство-монополіст, діяльність якого регулюється Законом України «Про природні монополії». Те що в тарифах на водопостачання та водовідведення, за якими сплачують за послуги мешканці міста, не закладено рентабельності та прибутку підтверджується структурою тарифів, які можна отримати звернувшись із запитом до Нацкомісії, також інформація про складові тарифів оприлюднена в газеті «Новомосковська правда» за 27.01.2022р.
І ви не знайдете там жодної копійки прибутку та рентабельності. Бо її немає!
А якщо немає прибутку і рентабельності, а є хоч один неплатник, то це вже підприємство є збитковим. І тут виникає закономірне питання: на чому ж буде заробляти приватне підприємство, вклавши свої кошти в модернізацію основних засобів водопостачання та водовідведення міста? Це ж приватне підприємство не альтруїст!
Стимулюючий тариф на послуги з водопостачання/ водовідведення, так званий RAB-тариф,в Україні не запроваджений. Стимулюючий тариф – це коли підприємство інвестує, наприклад, в енергозбереження чи оптимізує свої витрати на оплату праці, а всю отриману економію від впровадження цих заходів залишає у себе. Якби був такий стимулюючий тариф, тоді зрозуміло,який зиск мало б приватне підприємство  ТОВ «КОМСІТІ» з орбіти Дениса Островського   від передачі йому в управління водоканалу. А зараз такий приватний інвестор може тільки завищувати свої витрати на закупівлі матеріалів, товарів, послуг, з цього мати «відкати», а всі ці витрати у складі тарифів перекладати на своїх споживачів.
Тобто, на мешканців Новомосковська! 

І до ворожки не ходи – це буде однозначне космічне зростання тарифів. І під великим питанням буде взагалі наявність води в місті та в домівкаї новомосковців, чи вода буде подаватися не цілодобово, а бо графіком. Як це сдісьнюєтся в пгт Гвардійське.
Міська влада під керування Рєзніка та Арутюнова ніяким чином не зможе впливати на приватне підприємство, якому передадуть в управління водоканал.
Законодавством України про публічні закупівлі передбачено, що обов’язково через відкриті тендери повинні проходити закупівлі: для звичайних державних та комунальних підприємств закупівлі товарів, послуг на суму понад 200 тис.грн, робіт – понад 1,5 млн грн, для підприємств водопостачання/водовідведення ця межа значно вище: потрібно проводити через тендер закупівлі товарів, послуг на суму понад 1 млн грн, робіт – понад 5 млн грн. Тобто приватне підприємство, яке буде надавати послуги з водопостачання/водовідведення буде здійснювати закупівлі без усіляких обов’язкових тендерних процедур за завищеними «порогами» – від 1 млн грн для товарів, послуг і від 5 млн грн – для робіт. Ось із цього, як мінімум, і буде мати прибуток приватний партнер.Але за все це будемо платити ми, мешканці міста.
Хочется також звернути вашу увагу на той факт, що мешканці міста, новомосковці не тільки не знаємо реальної ринкової вартості Новомосковського водоканалу, який міська влада хоче передати в управління приватному бізнесу (бо може бути так, що передамо майна в управління на мільярди, а коли виникне ситуація, що треба буде повернути комунальну власність, на що може бути багато причин, повертати буде нічого чи повернеться на копійки), а ще й разом з майном водоканалу у приватні руки перейдуть також земельні ділянки, на яких водоканал розташований.
А згідно даних останньої перевірки Національної комісії, яка була на водоканалі у лютому 2021 року, з 18 земельних ділянок,на яких розташовані об’єкти водопостачання/водовідведення, на 6 земельних ділянок документи не оформлені. А відповідно до ст.8 Закону України «Про державно-приватне партнерство» приватний партнер повинен погодити документацію із землеустрою на земельні ділянки, якими він буде користуватися.
Цікаво, яку ціну за користування такими земельними ділянками йому встановлять наші можновладці?
Це ж уже буде не комунальне підприємство, а приватне, і чи будуть для приватного підприємства існувати пільги, чи орендна плата буде такою, як і для інших приватних землекористувачів?
А все це буде впливати на тариф водопостачання/водовідведення для мешканців Новомосковська! І це кожен мешканец міста повинен розуміти!
Замість того, щоб навести лад в комунальному підприємстві КП «Новомосковськ водоканал» теперішнє керівництво підприємства систематично заганяло та заганяє його в величезні борги. Якби влада містас не розкрадала бюджет міта, а запровадила обов’язкову перевірку керівників комунальних підприємств міста хоча б раз на пів року на поліграфі (так званому детекторі брехні) на предмет виявлення корупції в їх діях, то вважаємо, що таких боргів у водоканалу не було б. Борги би були, тому що водоканал – це не прибуткове підприємство, з нульовою рентабельністю, і завжди є неплатники, але б ці борги не досягали б таких критичних розмірів яки є зараз. Наприклад, у «ПриватБанку» діє цілий підрозділ, який займається перевіркою співробітників банку на поліграфі за затвердженими інструкціями. І це має економічну доцільність. Чому б це не запровадити в комунальних підприємствах міста, якщо ми бачимо у них таку ганебну фінансову діяльність?
З населенням всі останні роки ніхто не працював. А навіщо щось робити, якщо є годівниця з міського бюджету? Такі провали в роботі свідчать, що водоканал свідомо заганяють в борги.
Підсумовую, що треба зробити, щоб потім не жаліти:
1. Для початку, треба провести в місті обговорення: чи взагалі потрібно наше комунальне підприємство, яке є у власності громади, передавати у концесію (управління) приватним компаніям (відповідно до чинного законодавства строк концесії (управління) становить від 5 до 50 років). А через те, що зараз триває війна,і багато мешканців Новомосковська захищають нашу країну від загарбників і не зможуть взяти участь в обговоренні, то це доцільно та необхідно відкласти на післявоєнний час, коли буде скасований військовій стан в Україні.
2. Закінчити повну інвентаризацію всіх наземних та підземних активів з централізованого водопостачання та водовідведення, як то кажуть, до останньої засувки, щоб розуміти, яке майно та в якій кількості міська влада має намір передати в управління приватному бізнесу.
3. Необхідно зробити повну незалежну експертну оцінку водоканалу, щоб розуміти скільки він коштує з усіма наземними та підземними активами. І якщо вже передавати підприємство у приватні руки, то з повним розумінням співвідношення запропонованих бізнесом інвестицій з реальною вартістю підприємства. А то можна інвестувати копійки, а взяти в управління основних засобів на десятки мільярдів. Я впевнений,що знайдеться дуже багато охочих стати монополістом у сфері водопостачання/водовідведення, вклавши в модернізацію підприємства копійчані інвестиції.
4. Усім депутатам Новомосковської міськради, у кого є здоровий глузд і совість, треба ініціювати проведення незалежного аудиту комунального підприємства «Новомосковськ водоканал» Державною аудиторською службою України, звернувшись до Держаудитслужби з проханням включити КП «Новомосковськ водоканал» до Плану заходів державного фінансового контролю https://dasu.gov.ua/. Тобто, треба зробити аудит не в приватній зацікавленої структурі, як це робить зараз діюче керівництво водоканалу на вимогу закону кожен рік.
Ми всі розуміємо ціну такого аудиту: хто платить, той і замовляє музику. Держаудитслужба на відміну від інших контролюючих органів ( Податкова, Держпродспоживслужба тощо), які під час війни не можуть здійснювати перевірки підприємств, навпаки саме під час війни і перевіряє використання бюджетних коштів, мораторію на такі перевірки немає. На час проведення аудиту необхідно відсторонити начальника підприємства від виконання обов’язків, щоб унеможливити його вплив на результати аудиту. Перевірка достеменно з’ясує порядок використання бюджетних коштів, зокрема передбачених на інвестпрограми, за якими цінами останні роки закуплялися товари, роботи та послуги та наскільки були доцільні такі роботи та послуги, чи виконувалися підприємством вимоги законодавства у поводженні з відходами (з рідкими побутовими відходами), з екологічної безпеки.
Також таку перевірку може ініціювати СБУ, прокуратура, поліція  Новомосковська, тобто правоохоронні органи. Ми дуже сподіваємось що таку перевірку будуть ініціювати  місцеві депутати-патріоти Новомосковська, а до правоохороні органі Новомосковська якіне реагують ді кримінальні дії міського голови Сергія Рєзніка та секретаря міськради від забгороненої партії “ОПЗЖ” Арутюнова.
Новомосковський водоканал має вже 90-річну історію, були різні часи та умови, але все одно підприємство сьогодні залишається у власності громади Новомосковська. Хоча за цієї каденції до Новомосковської міськради прийшло чимало депутатів, які мешкають в інших громадах, і наше місто та наш водоканал, мабуть, їм байдужі, але ми сподівємось, що здоровий глузд та місцевий патріотизм міських депутатів переможе задля того, щоб мешканці Новомосковська були з водою за економічно-обгрунтованими тарифами, а комунальне підприємство «Новомосковськ водоканал» працювало стабільно згідно закону, а не балансувало на особистих зв’язках.
Ми звертаємось до президента України Володимира Зеленського звернути увагу на те, як у Новомосковську чиновники під час війни крадуть гроші до своїх кишень, замість допомагати захисникам та воїнам ВСУ.  

Дякую!

Тепер редактори знають.