Громадське формування з охорони громадського порядку “Екологічний патрюль” опубліковало звернення до СБУ та Президента України Володимира Зеленського.
Голові Служби Безпеки України
БАКАНОВУ І.Г.
копія: Офіс Президента України
ЗЕЛЕНСЬКОГО В.О.
Повідомлення про злочин,
що загрожує екологічній безпеці України
На теперішній час в Україні виникла катастрофічна ситуація в галузі здійснення Державною екологічною інспекцією України щодо контролю за дотриманням природоохоронного законодавства суб’єктами господарчої діяльності України та її громадянами. Дана ситуація виникла в наслідок ігнорування посадовими особами Державної екологічної інспекції та Міністерства енергетики та захисту довкілля України своїх посадових обов’язків. Так, до теперішнього часу направлений до Мін’юсту для затвердження Наказ Мінприроди “Про затвердження Уніфікованої форми акта, що складається за результатом проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів” до Міністерством юстиції України але досі не погоджений. Також 15.10.2019 року Постановою Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду по справі № 826/3820/18 за позовом ОСОБА_1 до Міністерства екології та природних ресурсів України про визнання протиправним та нечинним наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 N 639 «Про затвердження Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря», касаційні скарги Міністерства екології та природних ресурсів України та Державної екологічної інспекції України – задоволені, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 серпня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 грудня 2018 року скасовано.
Постанова Верховного Суду є остаточною і оскарженню не підлягає.
Статтею 1291 Конституції України, передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов’язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Зазначена методика, яка затверджена наказом № 639 в Єдиному державному реєстрі нормативних актів, має статус чинний, але відповідно до Наказу Міністерства юстиції N 1453/5 від 11.05.2019, який також, має статус в державному реєстрі чинний – рішення про державну реєстрацію наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 N 639 скасовано та наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади 11.06.2019.
Відповідно до вищевикладеного, та з метою уникнення порушень чинного законодавства – скасувати Наказ Міністерства юстиції N 1453/5 від 11.05.2019 про скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акта та відповідно включити в Державний реєстр нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10 грудня 2008 року № 639 «Про затвердження Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря» але Постанова Верховного суду України до теперішнього часу до Мін’юсту від Мінекоенерго не надходило.
Ця ганебна ситуація триває вже на протязі півроку. Як наслідок територіальні підрозділи Державної екологічної інспекції в областях не мають можливості виконувати свої посадові обов’язки по захисту довкілля. Державні екологічні інспектори виходячи на свої робочі місця, отримуючи заробітну платню з бюджету України, витрачаючи кошти на своє утримання не мають можливості притягнути винних у порушенні екологічного законодавства до відповідальності, а підприємства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з порушенням умов дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря або здійснюючи такий викид в загалі без дозволу уникають штрафних санкцій, суттєво забруднюючи атмосферне повітря в державі. Т.В.О. Голови Державної екологічної інспекції України Фірсов Є.П. прийшовши на посаду з перших днів своєї роботи повинен був запустити роботу Державної екологічної інспекції усунувши вищевказані перепони для її роботи але розпочав зовсім не з того і до цього часу так і не здійснив відповідні дії.
Вся ця бездіяльність посадових осіб Державної екологічної інспекції та Міністерства енергетики та захисту довкілля України призводить до суттєвої втрати бюджетів всіх рівнів, сприяє подальшому ігноруванню екологічного законодавства України суб’єктами господарювання, що в подальшому створить суттєві труднощі Україні як державі на міжнародній арені поклавшої на себе відповідні зобов’язання в галузі охорони довкілля шляхом підписання ряду міжнародних угод та договорів.
Все це вказує на службову недбалість посадових осіб Державної екологічної інспекції України та підпадає під дію ч.2 ст.367 Службова недбалість КК України. Просимо вашого реагування на даний факт.
Відповідь просимо надіслати на нашу електронну адресу :ecopatrull@gmail.com
Дякую!
Тепер редактори знають.